آریان : مرد آریایی

اهدای خون، اهدای زیندَگانی!

1390/3/30 11:48
نویسنده : مامان پپو
1,752 بازدید
اشتراک گذاری

سلام.

سه شنبه ١٤ ژوئن (24 خرداد) روز جهانی اهدای خون بود و من و بابایی هم از طرف سازمان انتقال خون برای شرکت تو جشنشون دعوت شده بودیم. (آخه بابایی جزو اهداکنندگان مستمر خونه و تا حالا حدود ٢٠ باری خونشو کردن تو شیشه!)

منم امسال عید یه بار با عمه ات رفتیم خون دادیم. من که اصولا" بادمجون بمم و طوریم نشد، اما عمه بیچاره ات طفلک تا ده روز بازوش قد یه توپ ورم کرده بود و کبود و قرمز شده بود. همش به خانومه فحش میداد که بلد نبوده سرنگو بزنه تو رگم و.... (حقم داشت بیچاره، باید میدیدیش!)

خلاصه ساعت ٥ بعد از ظهر رفتیم مراسم (تالار شهید آوینی) و با چه مکافاتی جای پارک پیدا کردیم، بماند!

از نکات جالب مراسم این بود که آقای حسین ساری اصلانی که اصالتا" کنگاوری هستن، با دادن ١٥٠ لیتر خون در طی ٤٧ سال رکورددار شده و از سازمان جهانی انتقال خون مدال گرفته بود. کارت اهدا خون این آقا مربوط به تاریخ ۱/ ۱/ ۱۳۴۰ شمسی بود و از ۲۴ تا ۶۵ سالگی خون اهدا کرده بود اما در حال حاضر که مرز ٦٥ سالگی رو طی کرده به توصیه پزشکا دیگه نباید خون بده و بازنشسته شده. ایشون هر سال حدود ٦ بار و هر بار ۴۵۰ سی سی، خون اهدا می کرده. (از همین تریبون به ایشون تبریک و خسته نباشید میگم. باعث افتخاره واسه هرچی بر و بچ کرمانشاهیه.)

توی قسمت دیگه ای از این مراسم یه کلیپ نشون دادن از نخبگان کرمانشاهی در سطح کشور که برای من خیلی جالب بود ما اینقدر هنرمند و مستعد توی شهرمون داریم. (با وجود این همه محرومیت و کمبود امکانات و توپ، تانک، مسلسل!!!)

عکسای مراسمو بعدا" میزارم، ببینی.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

مامان تربچه
30 خرداد 90 12:33
وااااااای چه مامان و بابای شجاعی
مامان ماهان
31 خرداد 90 17:04
واااااااااااااااااااای چه همسر فداکاری داری خدا حفظش کنه
فهیمه
1 تیر 90 11:46
ای شجاع،ای آلبالو،ای اهدا کننده ،ای شفتالو، ای...ای...ای...