آریان : مرد آریایی

ارتقاه باباهی

1390/5/15 11:14
نویسنده : مامان پپو
833 بازدید
اشتراک گذاری

آریان عزیزم.

دیروز که اولین روز ماه مبارک بود، بالاخره باباهی سمتی رو که ماهها صحبتش بود رو گرفت و جلسه معارفه اش برگزار شد. (این تقارنو به فال نیک میگیرم و براش آرزوی موفقیت می کنم.) اما از همون جلسه تملق گویان و زیرآب زنان شروع کردن پيش مديرعامل و حراست بدگوييشو كردن كه هنوز هيچي نشده اعصاب باباتو حسابی خورد کردن. (فکر کنم باید یه خرمهره بزرگ ببندم به گردنش!)

آریان جونم این سیستم مزخرف اداری ایرانی همینجوریه. حالا بعدنا که بزرگ شدی خودت بیشتر باهاش آشنا میشی و شاید مثل خیلی از ماها ازشم ضربه بخوری. هميشه هستن كسايي كه به جاي كار مفيد، تو ادارات كارشون شده تملق و زيرآب زني و چاپلوسي و نشست های زیرزمینی و توطئه چینی....
من نميدونم ما ايرانيا چرا اينجوري هستيم؟ با اينكه باباهی واقعا" هم لياقتشو داره هم تجربه و توانائيشو، اما هيشكي چشم نداره ببينه . گیر میدن به چیزای بیخود و الکی.
خيلي ناراحتم. نميدونم چطوري كمكش كنم تا زبان بدگوهارو كوتاه كنه؟

بگذریم. دیشب عروسی دایی ماهان (پسرعموت) بودیم، جات خالی خیلی خوش گذشت... ماهان بغل مامانش بود که یهو منو دید و وسط جمعیت شروع کرد به دست تکون دادن طرف من و "جیک جیک" گفتن! بعضیا یه جوری نگام کردن! منم خودمو زدم به اون راه که: با من نیست! ولی مگه ول میکرد؟! آخرش مجبور شدم برم جلو و بغلش کنم تا آروم شه. (این جیک جیک اسم رمز بازی محبوب ماهان یعنی "نجات غریق" است.*)

از بازیای مورد علاقه دیگه اش سرسره بازی روی پاهای منه. (من رو مبل می شینم و پاهامو راست و جفت می کنم و ماهانو از روی پاهام سُر میدم پایین)

تازگیا هم که باهاش "رقص فلامینکو"* کار می کنم! یه بار یه غلطی کردم جلوش ادای رقص فلامینکو رو درآوردم، نگو خوشش اومد. (کلا" ماهان از همه کارای من الکی خوشش میاد!) حالا هی بهم اصرار می کنه فلامینکو برقصیم. اون پاهای کوچیکشو خیلی بامزه و تند به زمین می کوبه! هرچی میگم بابا تو آپارتمان که صدای ویبره موبایل همسایه بالایی میاد پایین، جای اینجور کارا نیست، مگه به گوشش میره؟

خلاصه مام با این "نخودی" عالمی داریم. راستی دیشب دوباره مامان بزرگت سراغتو می گرفت و مثل همیشه با لبخند و سکوت من جواب شنید....

پانوشت ١ : بازی مورد علاقه ماهان "نجات غریق" هست که من پشت اپن قایم میشم و از روی اپن دستامو دراز می کنم و حالت غریق به خودم میگیرم و با فریاد ازش کمک میخوام. اونم هرجا باشه با سرعت میاد و از مبل کنار اپن بالا میره و سعی می کنه مثلا" منو نجات بده! در لابلای این داد و فریادا من کلی "جیک جیک" هم می کنم که ماهان کوچولو هم مدتیه منو به اسم "جیک جیک" یا "هی جیک"! (بر وزرن هی جو!) صدا می زنه! تو مغازه، تو جمعیت، جلوی مهمونا، خلاصه ضایع بازاریه بیا و ببین. (چند وقت پیشام دختر دوستم بهم گفته بود تو مث خاله شادونه میمونی!)

پانوشت ٢ : فلامینکو یا فلامنکو رقص مخصوص کولی های اسپانیایی هست که زادگاهش اندلس بوده. این رقص که شور و انرژی خاصی داره معمولا" با آهنگ گیتار، آواز و لباس پرچین مخصوص خودش اجرا میشه. رقص پرهیجانیه و انرژی زیادی میگیره. من که ازش خوشم میاد.

رقص فلامنکو

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

مامان قندعسل
12 مرداد 90 16:55
ارتقای شغلی باباجون مبارککککککککککپیوجون معلومه خیلی با انرژی و با نشاطی الهی همین زودیا اریان جون بیاد تا ببینه چه مامان با حالی داره


مرسی گلم. ایشاا...
مامان ماهان
12 مرداد 90 21:56
به به مبارکه ارتقای شغل همسرت
الهی همیشه عروسی و شادی باشه


مرسی گلم. ایشاا...
مامان پارسا جون
14 مرداد 90 11:01
سلام خانومی مبارک باشه ارتقا شغلی جناب همسرایشاالله همیشه تو زندگیتون موفق و شاد باشید


مرسی عزیز دلم. پارسای گلم چطوره؟
مامان آریان جون
15 مرداد 90 0:08
ارتقا بابای آریان مبارکه.امیدوارم همیشه در حال پیشرفت باشید.


مرسی گلم.
مامان تربچه
15 مرداد 90 10:38
سلام پروین جوووووونم
مبارکککککککککککککککککه
حتما حتما انیکاد رو بنویس روی کاغذ و بذار توی جیب همسری



مرسی کیانا جونم.